torsdag 29 april 2010

Nattfåk

I måndags hade jag en tid hos min barnmorska och hade med mig småkaninerna.
De tyckte att det var ett ganska så roligt besök, men roligast var nog leksakerna som fanns där.
Efter barnmorskebesöket hade jag lovat småkaninerna att vi skulle gå till Biblioteket.
Vi lånade massvis med barnböcker, mycket Alfons som är lillasysterkaninens favorit.

Till mig själv lånade jag Nattfåk av Johan Theorin.
Jag läste en recension av den för länge sedan och har velat läsa den men det har inte blivit av.
Nu har jag läst ut den.
Stundtals var den så otäck och läskig att jag övervägde att sluta läsa, men jag kunde inte.
Den var fantastiskt bra och nu ska jag låna de övriga två böcker han har skrivit.




1 kommentar:

underbaringar sa...

Precis samma bok har jag på mitt nattbord :) Har dock inte börjat läsa den ännu ;)