torsdag 15 januari 2009

Sugen på fika?

Just nu håller jag på att sticka ett par benvärmare till min storasysterkanin. (Rosa såklart, vad annars? ;-) )
Ett väldigt simpelt mönster är det, resårstickning med två räta och två aviga på strumpstickor och jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv.
Aldrig någonsin har jag stickat på strumpstickor tidigare men efter lite googlande och ett antal upprepningar så ser det hela riktigt bra ut. Ungefär en tredjedel på den första benvärmaren är klar nu.

Hur som haver så kom jag in på fröken elsas virkblogg och hittade de allra sötaste små kanelbullar. Hon länkade även till en annan sida med andra söta små bakverk, bl a chokladbollar. Här är den länken


Storasysterkaninen blev eld och lågor och sa direkt: såna kan du väl sticka mamma?


Inga kommentarer: