tisdag 21 juni 2011

Such a perfect day


I helgen var vi bortbjudna på umgänge, mat och lek.
Lillasysterkaninen frågade mig om vi skulle komma först eller sist hem till dem vi skulle till.
Det är inget kalas sade jag. Det är bara vi som kommer.
Varför då frågar hon.

Och vi hade det så himla himla trevligt.
När vi kom fick vi fika och då hade värdparet bakat egna kakor åt mig, utan mjölk och utan vete.
Vi fikade och pratade och barnen lekte och lekte. Vi såg knappt röken av dem, men hördes. Det gjorde de iallafall. Lillasysterkaninen kom till mig och sade till när hon behövde gå på toaletten och storasysterkaninen såg jag knappt till.

Senare åt vi mat tillsammans och det var samma sak med maten, de hade anpassat så att jag kunde äta allt och att alla åt samma mat. Jättegott var det med kött, potatis, grönsaker och sås.
Båda småkaninerna åt massvis.

När det var dags att åka hem var det läggdags för länge sedan men ack en sån härlig dag vi hade!




Inga kommentarer: