torsdag 10 mars 2011

Lite pyssel





Igår när jag hämtade småkaninerna på förskolan så gick vi direkt hem. De ville inte vara kvar ute och leka utan gå hem och pyssla.
Jag letade fram gips ur ett skåp och så blandade vi till gipspulver och vatten i en bunke.
Sedan hälldes gipsblandningen i isformar som vi hade hemma. Hjärtan, jordgubbar och ananasar.

De små gipsfigurerena fick torka och blev jättefina.
De ser ut som små chokladbitar tycker jag.

Jag sa till lillasysterkaninen att bitarna blev så bra eftersom hon blandade gipset så bra.
Hon tittar på mig och säger:
-men mamma, vi var ju faktiskt tre stycken som gjorde.
Såklart.



2 kommentarer:

Jeanette sa...

Trodde helt klart att det var vita choklad hjärtan ni gjort när jag såg första bilden. :)

Kram

Lisen sa...

Ni är så himlans bra på att pyssla!